مهم ترین ابزار برای استفاده از تحقیقات دیگران در مقاله یا نوشته شماست. وقتی عبارتی را بیان می کنید، نظریه و نظر شخص دیگری را در کلام خود قرار می دهید.

پارافرز و کمک؟

بازنویسی عبارت است از بیان ایده‌ها یا نظریه‌های دیگران با کلمات خودتان. هدف اصلی این اثر حفظ معنا و مفهوم متن اصلی بدون کپی یا بازگویی کلمه به کلمه آن است.

این کار به سه دلیل انجام می شود:

نوشتن نشان می دهد که شما محتوای منبع مربوطه را درک می کنید.

بازنویسی کارتان با کلمات خودتان تضمین می‌کند که از کارهای دیگران کپی نمی‌کنید یا کارهای دیگران را سرقت علمی نمی‌کنید.

بازنویسی پایان نامه به این معنی است که گویش شما در طول پایان نامه ثابت می ماند.

چه زمانی باید از صفت و قید استفاده کرد؟

اگر یک مقاله را بخوانید یا به طور کلی درباره آن تحقیق کنید و نکات مهم را یادداشت کنید، فقط به بیشتر نکات مهم توجه می کنید و از اطلاعات درست استفاده نمی کنید.

بهتر است در پایان نامه یا مقاله خود از نقل قول های زیاد استفاده نکنید، زیرا استفاده از نقل قول های زیاد باعث می شود که منابعی را که خوانده اید به درستی متوجه نشده اید یا از زبان برای بیان مطالب استفاده نکرده اید. تنبلی نقل قول ها همچنین می توانند متن شما را ناخوانا کنند.

به طور کلی، هنگام نوشتن یک مقاله یا پایان نامه، ترجمه مقاله یا تحقیقی که خوانده اید بهتر از استفاده از نقل قول است.

فقط زمانی از علامت نقل قول استفاده کنید:

توضیح مفصل می خواهید.

فونت اصلی آنقدر خوب است که نمی توانید آن را تغییر دهید.

برای حمایت از نظریه خود به شواهد معتبر نیاز دارید.

توضیح دهید یا خلاصه کنید

همانطور که قبلاً ذکر شد، ترجمه توضیحی است درباره مقاله ای از شخص دیگری به زبان خودشان که تقریباً به اندازه متن اصلی است.

اما وقتی فقط مهم ترین بخش مقاله را توضیح می دهید، آن را خلاصه کرده اید. تفاوت اندکی بین نقل قول و خلاصه وجود دارد، اگرچه هر دو به عنوان نقل قول در نظر گرفته می شوند.

آموزش گام به گام روش های پارافرزیس

مقاله را چندین بار بخوانید تا کاملا متوجه شوید.

مفاهیم اصلی مورد نیاز را بنویسید.

آنچه را که متوجه می شوید بدون نگاه کردن به متن اصلی بنویسید.

نسخه ای که نوشتید را در مقایسه با متن اصلی بخوانید و اگر قسمت هایی از آن خیلی شبیه است آن را تغییر دهید.

اصلاحات لازم را در متن انجام دهید. ممکن است نتوانید همه جملات و عبارات را تغییر دهید.

منابعی که استفاده کردید و هر اطلاعاتی را که نیاز دارید در متن خود توضیح دهید ذکر کنید.

نحوه استناد به مقاله اصلی هنگام ترجمه

هنگامی که مقاله یا پست خود را می نویسید، باید مطمئن شوید که از نقل قول ها به درستی در متن استفاده می کنید. مهمترین عامل نوع مرجع است، زیرا هرکسی به رویکرد متفاوتی نیاز دارد.

سرقت ادبی را بررسی کنید

پس از اتمام پایان نامه یا مقاله. پس از بازنویسی صحیح و استفاده از استنادات و استنادات مناسب؛ برای آرامش خاطر شما باید آخرین بررسی سرقت ادبی انجام شود. با بررسی سرقت ادبی؛ شما می توانید متوجه شوید که جملات شما بسیار شبیه به منبع اصلی هستند و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید.

دچار شدن به سرقت علمی (Plagiarism) مصیبتی برای دانشجویان و اساتید به‌حساب می‌آید که باعث می‌شود خالق اثر، استفاده کمتری از کار خویش ببرد و ارزش کار نیز افت کند. به علاوه پیامد ها و عواقب ناگواری در انتظار افرادی است که مرتکب سرقت ادبی می شوند. پیشنهاد می کنیم در این باره حتما مطلب زیر را مطالعه نمایید.

تصحیح دزدی ادبی

همانطور که خواندید، بازنویسی یکی از روش هایی است که برای از بین بردن شباهت های مستقیم استفاده می شود. پس از ارسال بسیاری از مقالات علمی به مجلات، توسط نرم افزار بررسی سرقت ادبی بررسی می شود و در صورتی که درصد تشابه بیش از حد قابل قبول باشد، مقاله برای بازبینی به نویسنده ارسال می شود.