شهرستان ساری مرکز منطقه مازندران و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این منطقه است. این شهر با قدمتی 5000 ساله و به دلیل مجاورت با دریا و کوه، آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. جالب اینجاست که در اوایل سلطنت آغمحمدخان قاجار و قبل از تهران، ساری مدتی پایتخت ایران بود و اولین راه آهن سراسری در این شهر ساخته شد. به ما در گردشی تاپ همراه باشید.

جاذبه های گردشگری ساری در فصل بهار


استان مازندران نیز مانند دیگر اوتار پرادش کشور دارای آب و هوای معتدل است. شاید در روزهای ابتدایی بهار شهر ساری کمی سرد باشد اما در اوایل اردیبهشت و اواخر بهار هوای این شهر بسیار خوب است و انتخاب خوبی برای لذت بردن از گشت و گذار و تفریح ​​در این شهر است. جاذبه های گردشگری سره. پس با این مقاله در هف حشد همراه باشید.

منابع سوره باداب

چشمه های باداب سورت را باید در فهرست مکان های دیدنی ساری قرار داد. نکته جالب در مورد این منبع رنگ و طعم متفاوت آن است! این کمان از دو کمان با شخصیت عجیب و شگفت انگیز تشکیل شده است. یکی از چشمه های باداب سورت دارای آب اسیدی است که برای درمان بیماری های پوستی مفید است و چشمه دیگر دارای آب اسیدی و نارنجی رنگ است که شگفت انگیز است.

سی پارک جنگلی سنگان

یکی از لذت های بزرگ سفر به استان مازندران و شهر ساری، بازدید از جنگل های سرسبز استان است. در پارک جنگلی سی سنگان می توانید از این طبیعت زیبای جنگلی لذت ببرید.

این پارک در سال 1344 طراحی و ساخته شد. در آن زمان مهندسان و دوستداران محیط زیست برای حفاظت از محیط زیست و گونه های گیاهی و جانوری و بعدها به دلیل استقبال زیاد گردشگران از این جاذبه گردشگری در ساری تصمیم به حفاظت از این پارک گرفتند. به نفع مسافران و گردشگران است.

میدان دریاسر

این میدان بدون اغراق بهشت ​​روی زمین است. دشت دریاسر به عنوان مرز و نقطه اتصال بین جنگل های سرسبز شمال ایران و یخچال های طبیعی کوه الموت، هر ساله به ویژه در فصل بهار می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

می توانید در اردیبهشت ماه از این فلات دیدن کنید و از آن لذت ببرید. در فروردین ماه گل های زرد بابونه تمام دشت را پوشانده و می توانید منظره زیبایی از این دشت زیبا را مشاهده کنید.

آبشار شاهاندشت

یکی از بلندترین آبشارهای استان مازندران و یکی از جاذبه های گردشگری ساری آبشار شاهاندشت است که در کنار آن روستایی به همین نام وجود دارد. این آبشار از هشت آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده است که می‌توانید هنگام بازدید از این آبشار لذت ببرید. البته موقعیت هف هشتاد سفرهای بهاری و اردیبهشتی به این آبشار را به شما پیشنهاد می کند.

مرداب حمیدآباد، زیستگاه نیلوفرهای آبی

خودتان را در تالاب حمیدآباد تصور کنید. و می توانید در میان نیلوفرهای آبی قدم بزنید و با دراز کردن دست آنها را لمس کنید. نگرانی های زندگی شهری را با گوش دادن به صدای پرندگان و آب فراموش کنید. این تالاب زیبا در استان مازندران و روستای حمیدآباد واقع شده است.

مکان های دیدنی ساری در پاییز

بدون اغراق پاییز یکی از رویایی ترین فصل ها برای سفر به استان مازندران و لذت بردن از جاذبه های گردشگری ساری است. اگر در این زمان برای گشت و گذار در نقاط گردشگری ساری به این منطقه بروید، با مناظر زیبا و شگفت انگیزی روبرو خواهید شد. پس اگر تصمیم به سفر در پاییز دارید می توانید با خرید بلیط قطار از سایت هف هشتاد سفر خوبی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

محوطه تاریخی عباس آباد

اگر می خواهید علاوه بر مناظر بکر و طبیعت زیبا از آثار تاریخی نیز لذت ببرید، می توانید مسیر خود را به شهر بهشهر تغییر دهید و از مجموعه تاریخی عباس آباد دیدن کنید.

پارک تاریخی عباس آباد در سال های 1020 و 1021 هجری قمری به دستور شاه عباس صفوی برای استفاده از آب جمع آوری شده از کانال ها در باران های زمستانی در پاییز و تابستان ساخته شد.

پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین یکی از برترین جاذبه های ساری است و به دلیل امکانات فراوان در فصل پاییز به یکی از محبوب ترین مکان ها تبدیل می شود. این پارک در جنگل انبوه چالوس واقع شده و دارای امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، زمین بازی، پارکینگ، رستوران و کافه، دید و منظره می باشد.

رودخانه شارس در امتداد این پارک می گذرد و اگر در پاییز به اینجا سفر کنید، با دیدن درختان زرد، قرمز و نارنجی و صدای رودخانه روان مواجه خواهید شد.

دریاچه چات

هدف از ارائه نماهای ساری راهنمایی برای سفر بعدی شما به این شهر است. نام دریاچه چرت را در لیست مکان های دیدنی خود قرار دهید. دریاچه چورت دو و نیم هکتار وسعت دارد و بر اثر یک زلزله قدیمی شکل گرفته است. برای رسیدن به این دریاچه باید از یک جاده جنگلی عبور کنید. در نهایت با رسیدن به این دریاچه در مقابل محیطی بکر و دیدنی قرار خواهید گرفت که به اندازه کافی قادر به مشاهده آن نخواهید بود. البته بهتر است بدانید که مردم محلی به این دریاچه میانه می گویند.

گزل مارش

ارائه ظاهر ساری بدون ذکر هسل مارش غیر ممکن است. هاسل در زبان مازنی به معنای مرداب است و البته مردم محلی آن را «مهازچال»، «کنیچال» و «مشل» نیز می نامند.

سطح آب این دریاچه متشکل از گیاهان و جلبک های مختلفی است که در فصول مختلف سال به رنگ های سبز، صورتی و قرمز دیده می شوند. این باتلاق در پاییز قرمز و نارنجی می شود.