رشد سریع اینستاگرام ادامه دارد و آمارها نشان می دهد که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار ارزشمند برای فعالیت های انسانی و تجاری است. اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم اجتماعی مدرن با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که با سرعت غیرقابل پیش‌بینی در حال تحول و تغییر هستند.

به گزارش سایت سامراش، اینستاگرام با 4.25 میلیارد بازدیدکننده در سراسر جهان در میان ده سایت پربازدید جهان قرار دارد و پس از آن تیک توک، فیس بوک و واتس اپ قرار دارند.

بر اساس آخرین گزارش متا، بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارد که نشان می دهد تعداد کاربران اینستاگرام همچنان در حال افزایش است. پیش از این اعلام شده بود که روزانه 1.386 میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می کنند. برای دانلود برنامه اندروید به اپ ناب مراجعه نمایید.


ویژگی های جدید اینستاگرام

تغییرات اعمال شده در آپدیت جدید اینستاگرام در سال 2023 ابزارها و امکانات جدیدی را به این برنامه اضافه کرد که در ادامه بهترین نمونه های آن را توضیح خواهیم داد. البته این ویژگی ها به مرور زمان و با توجه به منطقه جغرافیایی و کشور شما به صورت برنامه ریزی شده و خودکار فعال خواهند شد. البته باید گفت که برخی از این بناها بیشتر در ایران یافت نمی شوند.

1) بخش جزئیات جدید اینستاگرام

با آپدیت جدید اینستاگرام 2023، قابلیت Notes نیز به اپلیکیشن اضافه خواهد شد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر 60 کاراکتر متن را در جعبه پیام خصوصی خود اضافه کنند. بر اساس گزارش ها، تیم متا (شرکت مادر اینستاگرام) مدت زیادی است که روی این ویژگی کار می کند، اما پس از خرید ایلان ماسک و خروج برخی از کاربران از اینستاگرام، تصمیم به معرفی این ویژگی گرفته شد. برای دانلود اینستاگرام با لینک مستقیم کلیک کنید.


یادداشت شما فقط برای فالوورها و افرادی که در لیست دوستان نزدیک شما هستند قابل مشاهده است. در قابلیت جدید اینستاگرام در دایرکت، هنگام دسترسی به بخش دایرکت، می توانید یک نت تا 60 کاراکتر اضافه کنید. این یادداشت به مدت 24 ساعت برای دیگران قابل مشاهده خواهد بود.

2) اضافه شدن حالت بی صدا

یکی از اولین تغییرات اعمال شده در آپدیت جدید اینستاگرام، اضافه شدن حالت سکوت است. با روشن کردن این حالت در سیستم، دیگر نوتیفیکیشن اینستاگرام را دریافت نخواهید کرد و حالت فعالیت پروفایل شما به حالت بی صدا تغییر می کند. زمانی که در این حالت یک پیام دایرکت دریافت می کنید، اینستاگرام به صورت خودکار در پاسخ پیامی از پیش نوشته شده ارسال می کند که یکی از ویژگی های جدید دایرکت اینستاگرام است.

3) امکان گسترش آواتار و تصویر پروفایل قدرتمند

یکی از ویژگی های جدید اینستاگرام، عکس های پروفایل پویا در سال 2023 است. قبلاً باید عکس پروفایل و آواتار را برای نمایش در پروفایل خود انتخاب می کردید. اما اکنون می توانید هر دو عکس را در پروفایل خود نمایش دهید.

دوستان و دنبال کنندگان شما می توانند هم تصویر نمایه و هم آواتار شما را ببینند. وقتی یک آواتار به حساب کاربری خود اضافه کنید، اینستاگرام به طور خودکار این ویژگی را فعال می کند.

یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده در اینستاگرام، بزرگ شدن تصاویر پروفایل است. بدون نیاز به استفاده از ابزارها و وب سایت های مختلف برای مشاهده عکس های نمایه بزرگتر. فقط روی عکس پروفایل کاربر ضربه بزنید تا نسخه بزرگتر را ببینید. اگر کاربر داستانی دارد، باید انگشت خود را روی عکس نمایه نگه دارید.

4) ارسال گیف برای پاسخ به نظرات

امکان ارسال گیف به صورت کامنت یکی از قابلیت های جدید در آخرین آپدیت اینستاگرام است. کاربران همچنین می توانند فایل های GIF را به عنوان نظر ارسال کنند. مثل یک داستان

برای استفاده از این قابلیت کافی است گوشی هوشمند خود را در دست بگیرید و در حین نوشتن نظر روی نماد GIF کلیک کنید. البته این قابلیت هنوز برای همه کاربران فعال نشده است و احتمالا به تدریج در دسترس خواهد بود.

5) ویژگی پروفایل های گروهی

یکی از قابلیت های جدید در آپدیت اینستاگرام 2023 امکان ایجاد پروفایل های گروهی است. با استفاده از این ویژگی، چندین کاربر می توانند یک گروه ایجاد کنند و پست ها و استوری های خود را در این پروفایل مشترک به اشتراک بگذارند. همانند نمایه‌های معمولی، فقط اعضای نمایه می‌توانند پست‌ها و استوری‌های خود را ببینند.

6) ویژگی داشبورد حرفه ای اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت جدیدی به نام «نوار ابزار حرفه ای» را معرفی کرده است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا با ابزارهای حرفه ای عملکرد این شبکه اجتماعی را برای تبلیغ کسب و کار خود رصد کنید. یکی از ویژگی های این قابلیت، قسمت «آگاه باشید» است که نکات مهمی را از دیگر تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام معرفی می کند.

علاوه بر این، بخش دیگری نیز به فروش محصولات کسب و کار شما اختصاص دارد و به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی محصولات پروفایل شما را ببینند و در صورت تمایل آنها را خریداری کنند. در بخش "بیشترین زمان فعال" همچنین می توانید ببینید که مخاطبین شما در چه زمانی بیشتر فعال هستند. این ویژگی در آپدیت اخیر اینستاگرام در ژانویه 2021 معرفی شد.

7) امکان ذخیره پست ها به صورت گروهی

ویژگی Collaborative Collection در ویژگی جدید اینستاگرام 2023 به کاربران این امکان را می دهد که پست ها را مستقیماً با سایر کاربران یا گروه ها به صورت گروهی به اشتراک بگذارند. با استفاده از این قابلیت، پست های ذخیره شده در فضای اشتراکی برای شما و سایر کاربران گروه قابل مشاهده است.

این قابلیت مشابه قابلیت ذخیره پست ها است با این تفاوت که پست های این قابلیت برای چند کاربر ذخیره می شود و این قابلیت در گوشی های اندرویدی مانند گوشی های سامسونگ، گوشی های شیائومی و گوشی های اپل یکسان است.

8) قابلیت شرح خودکار برای داستان ها

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید استوری اینستاگرام در به‌روزرسانی 2023، افزودن خودکار شرح‌ها به استوری‌ها به شکل استیکر است تا به کاربران کمک کند با تماشاگران ویدیوهای بدون صدا تعامل بهتری داشته باشند.

با این تابع، متن گفته شده در استوری به طور خودکار به داستان اضافه می شود. این ویژگی فقط برای ویدیوهای 15 ثانیه یا کمتر در دسترس است. اگر خطایی در متن وجود دارد، فقط کلمه را انتخاب کرده و آن را ویرایش کنید.

این ویژگی جدید مورد استقبال بسیاری از کاربران اینستاگرام قرار گرفته است، زیرا مشاغلی که ارتباط خود را با مخاطبان خود قطع می کنند، می توانند فروش و محبوبیت خود را کاهش دهند. این ویژگی همچنین برای کاربرانی که زمان کافی برای نوشتن شرح داستان یا یافتن راه حل سریع و آسان ندارند بسیار مفید است.

9) یک ویژگی بینش اینستاگرام را به روز می کند

به‌روزرسانی اینستاگرام 2022 به بخش Insight جایگزین ویژگی‌های اینستاگرامی شده است که بیشتر به Live و Rails مربوط می‌شوند که به عنوان ویژگی جدید Instagram Rails شناخته می‌شود و به سازندگان محتوا کمک می‌کند با مخاطبین بیشتری ارتباط برقرار کنند.

به عنوان مثال، اینستاگرام به سازندگان اجازه می دهد تا حساب های خود را با داده های بیش از 90 روز تجزیه و تحلیل کنند. عملکرد ویدیوی زنده را نیز می توان با این به روز رسانی اندازه گیری کرد. این تغییرات به سازندگان کمک می‌کند تا با داده‌های بیشتر و اطلاعات دقیق‌تر، استراتژی‌های بهتری برای بهبود عملکرد حساب‌های اینستاگرام خود ایجاد کنند.

10) حاوی داستانی مبتنی بر شخصیت است

استفاده از فضا در استوری یکی از قابلیت هایی است که قبلا در اینستاگرام وجود داشت اما در اکتبر 2020 حذف شد و با قابلیت جدید اینستاگرام 2023 این قابلیت با تغییرات دیگری به اینستاگرام باز می گردد. با استفاده از این ویژگی، کاربران می توانند داستان حساب های نزدیک به آنها را روی نقشه مشاهده کنند. این ویژگی می تواند به کاربران در کشف مکان های جدید و گسترش روابط با دوستان و آشنایان کمک کند.

11) امکان جستجو بر روی نقشه

در آپدیت جدید اینستاگرام در سال 2022، یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام اضافه شده به این اپلیکیشن، جستجوی نقشه است. با استفاده از این قابلیت جدید، کاربران می توانند موقعیت مکانی کسب و کارهای مختلف را در اینستاگرام پیدا کنند.

این ویژگی شباهت زیادی به نقشه های گوگل دارد و به شما این امکان را می دهد که مکان فروشگاه ها و کافه ها را به راحتی روی نقشه ببینید. وقتی روی یک مکان کلیک می‌کنید، می‌توانید اطلاعات اضافی درباره آن کسب‌وکار، مانند آدرس، قیمت‌ها، ساعات کار و نمایه اینستاگرام را ببینید.

این ویژگی در مرورگر معمولی اینستاگرام تعبیه شده است و می توانید از آن برای جستجوی کاربران، هشتگ ها و موارد دیگر استفاده کنید. این ویژگی یکی از جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام در آپدیت ۲۰۲۲ است و یافتن مکان‌های مختلف در اینستاگرام را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

12) برچسب های تعاملی جدید

اکثر کاربران اینستاگرام علاقه مند به استفاده از استیکرهای جدید در پنل ویرایش استوری خود هستند. در آپدیت جدید اینستاگرام 2022، آخرین مجموعه استیکرهای موجود برای هر کاربر ممکن است بسته به نوع حساب کاربری آنها متفاوت باشد. در اینستاگرام، ما همیشه در تلاش هستیم تا با ارائه به‌روزرسانی‌های جدید، تجربه کاربری را برای همه کاربران بهبود دهیم.

برچسب موسیقی

یکی از ویژگی های جدید اینستاگرام 2023 استفاده گسترده از آهنگ های موسیقی است. چوب موسیقی یکی از محبوب ترین ویژگی ها در بسیاری از کشورها است که توسط کاربران برای جذاب تر کردن ویرایش و اشتراک گذاری داستان های خود استفاده می شود.

با استفاده از این به روز رسانی، کاربران می توانند از استیکر موسیقی برای ویرایش محتوای خود استفاده کنند و از آن برای بهبود ویدیوها و عکس های خود استفاده کنند. استفاده از این استیکر اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که بدون نیاز به استفاده از نرم افزارهای ویرایش ویدیو، محتوای خود را به زیبایی و کیفیت بالایی برسانند.

استیکر بخرید

نام استیکر خریداری شده مشخص است و معنی آن به راحتی قابل درک است. با افزودن این استیکر به استوری خود، فالوورهای شما می توانند محصولات یا خدمات را مستقیماً از استوری شما خریداری کنند. برای استفاده از این قابلیت در آپدیت جدید اینستاگرام، باید خرید را از قبل تنظیم کنید. این ویژگی به کاربران فروشنده کمک می کند تا با افزودن لینک فروشگاه به استوری های خود، فروش خود را افزایش دهند و درآمد بیشتری کسب کنند.

خود را اضافه کنید

استیکر خود را اضافه کنید یکی از استیکرهای تعاملی جدید در استوری اینستاگرام است که به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از این استیکر به دیگران اجازه دهند استوری خود را در مورد یک موضوع خاص به اشتراک بگذارند.

در واقع، با افزودن استیکر «افزودن خود» به حساب خود، به دیگران اجازه می‌دهید تا حساب شما را به اشتراک بگذارند. برای مثال، می‌توانید دکمه «افزودن صفحه» را در مورد یک موضوع خاص مانند عکاسی، عکاسی یا موضوع دیگری که به آن علاقه دارید، به مقاله خود اضافه کنید، سپس از دوستان و دنبال‌کنندگان خود دعوت کنید تا داستان‌های مربوط به همان موضوع را به اشتراک بگذارند. .

با کلیک بر روی "افزودن خود" در استوری خود، کاربران می توانند استوری دیگرانی که از این استیکر در استوری خود استفاده کرده اند را ببینند و در آن شرکت کنند.