مشاوران راه اندازی آرایشگاه های زنانه سالهاست در این زمینه متخصص هستند و با مشکلات پیش روی مدیران سالن های زیبایی آشنا هستند. آنها بهترین افرادی هستند که می توانید برای راه اندازی آرایشگاه بخواهید.

در اینجا به برخی از مشکلاتی که ممکن است در ابتدای راه برای موسس سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس مشکل ساز باشد اشاره می کنیم که تنها با مراجعه به سالن زیبایی نوپا حل می شود. مثلا:

1. ما می خواهیم یک آرایشگاه باز کنیم، اما نمی دانیم اول باید چه کار کنیم؟

2. کارمندان مناسب برای حرفه من چه کسانی هستند؟

3. بهترین راه برای جذب مشتریان بیشتر در بازار چیست؟

4. برای تبلیغ کسب و کار خود از چه نوع تبلیغاتی استفاده کنم؟

5. هزینه افتتاح سالن زیبایی چقدر است؟

برخی از این شرایط عبارتند از:

مجوز و مدارک لازم جهت تاسیس آرایشگاه

اولین قدم برای ایجاد سالن زیبایی، اخذ مجوز از اتحادیه آرایشگران است. این یکی از مهم ترین موارد در ایجاد سالن زیبایی است، زیرا با استفاده از لوازم آرایشی ممکن است جان مشتریان به خطر بیفتد. این کار بسیار ظریف است و بدون مجوز رسمی شروع نمی شود.

برای تاسیس آرایشگاه ابتدا باید برای گرفتن گواهی سلامت به وزارت بهداشت مراجعه کنید. پس از دریافت گواهی سلامت باید طبق اصول و ضوابط سازمان بهداشت کار کرد و در وضعیت سلامت بسیار صادق بود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز سالن زیبایی یکی از مدارک اولیه گواهی آرایشگری می باشد. علاوه بر مدرک آرایشگری، کسب سایر مدارک فنی حرفه ای معتبر در زمینه هایی که سالن زیبایی در آن فعالیت می کند، توصیه می شود. برای شروع افتتاح سالن در سریع ترین زمان ممکن و راحت ترین راه، باید از دستورالعمل راه اندازی سالن زیبایی کمک بگیرید.

هزینه ساخت یک خانه زیبا

توجه داشته باشید برای راه اندازی آرایشگاه به کمک افراد و متخصصین دیگر نیاز دارید تا هزینه هایی را که باید برای خرید لوازم اولیه و ضروری آرایشگاه کنار بگذارید، اداره سالن و تامین آن را انجام دهید. نیازهای سالن مشتریان، و شما باید به آنها پرداخت کنید.

هزینه اولیه راه اندازی سالن زیبایی

- هزینه های چیدمان مکان مناسب برای سالن

- هزینه اخذ مجوز و مدارک لازم

- هزینه آموزش و تنوع کارکنان

- هزینه خرید مواد اولیه (رنگ مو، شامپو، نرم کننده...)

- هزینه های خرید لوازم مورد نیاز در سالن زیبایی (سشوار، اتو، کامپیوتر...)

برای مدیریت نامشخص بودن این هزینه ها، بهترین راه مشاوره گرفتن از مشاور استارتاپ سالن زیبایی است.

نامی مناسب برای سالن زیبایی

یکی از مهم ترین مراحل در ایجاد یک آرایشگاه، انتخاب یک نام موثر است. در انتخاب نام باید دقت کنید. نام باید بلند و دارای صدایی خاص، متفاوت از سایر سالن ها، جذاب به نظر برسد تا در تبلیغات استفاده شود و هدفمند باشد.

مشاوران سالن برای تبلیغات مدرن از جمله تبلیغات آنلاین و حضور مداوم در شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی قائل هستند.

ویژگی های مهم و کاربردی موسس سالن زیبایی

1- اجتماعی باشید، ارتباطات قوی داشته باشید

2- دانستن اصول مدیریت

3- آگاهی از راه قانونی انعقاد قرارداد با مشتریان و کارکنان

4- حضور مستمر در سالن

5- آماده بودن برای پاسخگویی به مشتریان

6- با اصول و فنون تبلیغات آشنا باشید

7- یادگیری اصول حسابداری دقیق

8- در نظارت خوب باشید

داشتن دانش کافی از بازار کار و رقبا. در نظر بگیرید که همکاران او از چه روش هایی برای جذب مشتری در زمان های مختلف استفاده می کنند. اگر در مدیریت سالن یا سایر قسمت ها مشکل دارید، در اسرع وقت از افراد حرفه ای تر و مشاوره تخصصی در زمینه راه اندازی سالن ها کمک بگیرید.

مدیر و موسس سالن باید ساعت ها به آموزش و به روز رسانی رویه ها در زمینه عملکرد و تخصص خود و حرفه آرایشگری خود بپردازند.

عواملی که به موفقیت یک سالن زیبایی کمک می کند

برای اینکه از رقبا پیشی بگیرید و مشتریان بیشتری را به آرایشگاه جذب کنید، باید قوانین زیر را بدانید و رعایت کنید:

1_ پرسنل مجرب و خوش برخورد

شما باید به انتخاب کارمندان توجه کنید. افرادی با روابط اجتماعی بالا و حوصله را انتخاب کنید، بهتر است برای انتخاب کادر مجرب از مشاوره راه اندازی سالن های زیبایی کمک بگیرید. در این مورد، عیب بسیاری از آرایشگاه ها این است که کوچک به نظر می رسند. منشی سالن شخصی است که بیشترین تأثیر را در جذب و حفظ مشتریان در سالن زیبایی دارد، زیرا اولین فردی است که مشتری با او ملاقات می کند. در نهایت حضور یک منشی پروفیل، خوش تیپ و خوش صدا در آرایشگاه تاثیر مثبت بسزایی در حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان بار اول دارد.

2- پرداخت مناسب برای خدمات ارائه شده

منصف باش به خاطر داشته باشید که مشتریان برای دریافت خدمات باکیفیت هزینه می پردازند و بالعکس، از پرداخت هزینه کمی برای دریافت خدمات ضعیف راضی نیستند.

3_ ایده های جدید برای سالن زیبایی

هدف از مشاوره در ایجاد سالن زیبایی تقلید از اقدامات موفق و خوب رقبا نیست. شما باید بدانید که اقدامات شما چگونه بر کسب و کار شما تاثیر می گذارد و چقدر باعث افزایش یا کاهش درآمد شما می شود. لازم نیست ایده شما ناب و منحصر به فرد باشد، اما مشاوران سالن های زیبایی معتقدند که بنیانگذاران باید از ایده های موفق همکاران الهام بگیرند. موسس باید ایده را به گونه ای تغییر دهد که در نهایت منجر به توسعه برند شود. ایده های جدید در زمینه سالن های زیبایی باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. بررسی های مثبت و منفی را برای اطمینان از موفقیت در سالن زیبایی تجزیه و تحلیل کنید. مشاور استارتاپ سالن زیبایی نظریه جدیدی را ارائه کرده است، آنها معتقدند روش هایی که قبلاً توسط رقبا اجرا شده و تأثیر مثبتی بر کسب و کار آنها دارد جرقه ای برای استارتاپ های دیگر و حرکتی صعودی در تجارت شما است. این مشاور معتقد است که طبقه بندی ایده های جدیدی که قبلاً تأثیر مثبتی از خود نشان داده اند در بازار فعلی چندان خطرناک نیست. بر اساس این باور، افکار و باورهای شما نباید متوقف شود و باید دائماً با اتخاذ ایده از اطرافیان و رقبای خود، ایده های جدیدی خلق کنید.