میراث طبیعی ایران لیست میراث طبیعی ایران کایت تله کابین رامسر به صورت کلی ۴۰ عدد کابین دارد. این تله کابین که در سال ۱۳۷۲ افتتاح شده، مسافران به دو قله مدوبن و دیوحمام جابه جا میکند. برای استفاده از زیپ لاین باید با خط دو به قله دیوحمام بروید و سپس با پوشیدن تجهیزات لازم، سوار زیپ لاین شوید. قله مدوبن بهواسطه اختلاف دمای ۱۰ درجهای نسبت به پای كوه، انتخابی عالی برای لذتبردن از هوای خنک در ماههای گرم سال است.خط دو تله کابین با کابینهای ۶ نفره فایبرگلاس تا قله بکر دیوحمام کشیده شده است که ۱۷۰۰ متر طول دارد. در هنگام بازدید از قسمتهای بکر و خلوت به دلیل احتمال حمله حیوانات وحشی بهخصوص گرازها مراقب باشید. با خود کیسه پلاستیکی داشته باشید تا هنگام بازگشت زبالههای خود را در آن بگذارید. این طرح توسط شورای اسلامی این روستا از سال ۱۳۹۰ اجرایی و سبب تشویق مردم شد تا زبالههای خود را در این مکان پاک نریزند. در زمان ورود به سد خاکی سقالکسار، یک کیسه زباله به شما داده میشود و اگر شما زبالههای خود را در طبیعت رها نکنید و در هنگام بازگشت این کیسه زباله را بهصورت پر به نگهبانی تحویل دهید، بیش از ۵۰ درصد مبلغ ورودی به شما بازگردانده میشود. با توجه به سنگنبشتهی مسجد اکبریه، ساخت این مسجد به سال 1239 هجری قمری و زمان حکومت فتحعلی شاه برمیگردد. در ادامه با یوتراوز همراه شوید تا این مقصد بهشتی در شمال کشورمان را بیشتر و بهتر بشناسیم. میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تورهای بینظیر علاءالدین تراول و سفر به نقاط بکر و ناشناخته مانند تور سالاردره سلیمان تنگه و چشمههای باداب سورت ساری به صفحه مخصوص رزرو آنلاین تورهای داخلی علاءالدین تراول مراجعه کنید، برای رزو هتلهای سراسر ایران اقدام کرده، بلیط هواپیما یا سایر وسایل نقلیه مسافرتی را خریداری کنید و بهتر از آن با امکان رزرو آنلاین خدمات سی آی پی فرودگاهی به خودتان آرامش و آسودگی در سفر را هدیه دهید.

اگر از مرکز شهر رشت سی دقیقه به سمت جاده شیون فومنی رانندگی کنید به روستای سقالکسار می رسید. از این فلکه وارد جاده شیون فومنی و سپس جاده جیرده شوید تا به سقالکسار برسید. در این منطقه نیز سرویس بهداشتی قرار داده شده است تا مسافران هیچگونه نگرانی در این مورد نداشته باشند. اگر بخواهید درباره تاریخچه این دریاچه بدانید باید از اهالی قدیمی آن سؤال بپرسید که اکثراً یکچیز را برای شما تعریف خواهند کرد و آن این است که این دریاچه به دلیل تأمین آب زمینهای کشاورزی و فرار از خشکسالی توسط کشاورزی به نام جعفر خوشحال در سال ۱۳۶۲ که یک کشاورز نمونه نیز بود ساختهشده است. آب و هوای معتدل روستای سقالکسار که در 50 متری سطح دریا واقع شده، آماده رساندن آرامش به شما و درآوردن رخت خستگی از تن شما است. با مساحت ۱۵ هکتار، این دریاچه پشت یک سد خاکی واقع شده است و آب ان از طریق بارش باران و چشمههای پیرامون تامین میشود. مساحت دریاچه سقالکسار ۱۵ هکتار است. اگر قصد برپایی پیک نیک در اطراف دریاچه را دارید یا میخواهید با ماشین، دورتادور دریاچه را رانندگی کنید با ماشین وارد محوطه سد خاکی سقالکسار شوید؛ البته در این صورت باید هزینه ورودی (پنج هزار تومان در تابستان ۱۴۰۰) را پرداخت کنید. اگر علاقمند به آتار تاریخی در دل طبیعت زیبای شمال ایران را دارید بهتر است از این مکان زیبا دیدن کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. می توانید در این کافه طعم و عطر مطبوع چای گیلان را بچشید و از تماشای منظره زیبای دریاچه و درختان اطراف آن بهره مند شوید. هیچ گونه عناصر غیر بومی و غیر طبیعی را در آنجا نمی توانید مشاهده کنید و همه چیز بافت اصلی خود را دارد. در اطراف مزار آقا سید شریف در نزدیکی شهرستان شفت، دریاچههای متعدد و جاذبههای طبیعی بسیاری وجود دارند که دارای طبیعت بکر و هیجانانگیزی هستند.

همچنین در کنار دریاچه پارک بازی کودکان، سرویس بهداشتی و نمازخانه هم وجود دارد. نمازخانه و یک مسجد هم از امکانات دیگر این گردشگاه است. این بنای تاریخی در خارج از یک گنبد مخروطی ساده و ظریف پوشیده شدهاست که در داخل به حالت مدور تغییر شکل میدهد. حمام میر بلوک یا حمام تاریخی دیلمان بنایی قاجاری است که از سه گنبد اصلی و دو گنبد کوچک تشکیل میشود و چندین نورگیر دارد.عکس از ایرنا (عکاس: نامشخص) یکی دیگر از زیباییهای خاص و منحصربهفرد این منطقه رویش گلهای سوسن چلچراغ در خرداد ماه است. عکاس: رضا زمانیشهربازی نمک آبرود از بخشهای جذاب این شهرک است که در بخش پایینی مجموعه قرار دارد و به این ترتیب برای دسترسی به آن نیازی به استفاده از تله کابین نیست. ویلاها و شهرکهایی که در نمک آبرود ساخته شده، آنرا به شهرک توریستی تبدیل کرده که امکانات رفاهی کاملی اعم از مرکز خرید و جاذبه های تفریحی کم ندارد. علاوه بر محیط سرسبز و آبوهوای بسیار خوب این منطقه، مهمترین دلیل شهرت آن را میتوان تله کابین نمک آبرود دانست که مسافران زیادی را به سوی خود میکشاند. این حمام در ابتدای دیلمان در ارتفاع 1466 متر از سطح دریای آزاد ودر مجاورت کوچه میراث فرهنگی و قبل از میدان اصلی شهرقرار دارد. قبل از حرکت به سمت این رود در مورد وضعیت آب و هوایی آن تحقیق کنید و سپس سفر کنید تا خطری متوجه شما نباشد. باغها، شالیزارها، مجسمهها، درختان چنار و مناظر زیبای طبیعی در این سرزمین تاریخی با قدمتی از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال قبل در کنار آب و هوایی معتدل و مطبوع، خوراکیهای لذیذ، سوغات و صنایع دستی محلی و آثار تاریخی به جامانده از دوران باستان، فومن را تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در استان گیلان کردهاند.

اگر تجربه ی افرادی که به جنگل های زیبای گیسوم سفر کرده اند را شنیده باشید، حتما برای شما از آن لحظه بکر و به یاد ماندنی خواهند لحظه ای که وقتی در حال رانندگی در جاده ی جنگلی گیسوم هستید، در اواخر جاده، قابی زیبا از ساحل و دریا را با کادری از درختان می توانید تماشا کنید. شما می توانید بعد از بازدید از دشت دریاسر به سیاهکل هم سر بزنید. با استفاده از تور جواهر دشت و یا تور گیلان و تور گیلان گردی و می توانید از بکر ترین مناطق دیدنی استان گیلان بازدید و اقامت داشته باشید. در این جنگل بکر میتوان آخرین بازماندهها از اکوسیستم جنگل جلگهای شمال کشور را دید. با قدم زدن در دورتادور دریاچه میتوانید تمام زیباییهای این دریاچه را کشف کنید و در طول مسیر با سگهای مهربان همراه شوید. • شنا و ماهیگیری مطلقاً در این دریاچه ممنوع است. سعید نمکی افزود:برای ساماندهی امور پارک لازم است شورا یا هیات امنایی شامل نمایندگان، سازمانهای مردمی و ریشسفیدان استانهای خراسان شمالی و گلستان و نیز مدیران پیشین این پارک تشکیل شود. تمام مساحت داخل آن شامل یک تالار ساده بیضی شکل با طول ۱۲ متر و عرض ۱۰ متر و دو اتاق بزرگ کنارهم با اندازههای متفاوت میباشند. پوشش گیاهی این منطقه به علت چرای بی رویه تغییراتی در آن صورت گرفته ولی به طور کلی پوشش گیاهی آن علفزار است که شامل گنسیان، بوته زارها ، پوششهای آلپی, و شقایق وحشی است این دره دارای گیاهان صنعتی و دارویی و غذایی است که از میان آنها میتوان به قارچ، کاسنی، گلپر، آویشن, شیرین بیان، باریجه، چای کوهی، بار هنگ و شنگ … همان طور که می دانید استان گیلان یکی از استان های بسیار زیبا و توریست پذیر شمال کشور می باشد که دارای مناطق بسیار جذاب، بکر، سرسبز و…

قلعه مارکوه از قلعه های ایران یکی از جاهای دیدنی رامسر و استان مازندران به شمار میآید. شهر نمک آبرود یکی از شهرهای مازندران به حساب میآید که حد فاصل شهر چالوس و تنکابن قرار گرفته است. جالب است بدانید که تله کابین، تنها بخش کوچکی از جاذبه های گردشگری نمک آبرود به حساب میآید. جالب است بدانید زمین شناسان علت بوجود آمدن آنرا فرسایش زمین نمیدانند و دلایل دیگری را به آن نسبت میدهند. ارتفاع آن نسبت به دریای خزر ۶۴ متر است. ارتفاع دریاچه سقالکسار از سطح دریا ۶۴ متر است و آب آن از ریزشهای جوی و چشمهساران منطقه تامین میشود. این دهکده در منطقهای با ارتفاع ۲۶۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. در فصل بهار و تابستان به دلیل اینكه حدودا دمای این منطقه ۱۰ درجه از رویان خنك تر است، شاید بهترین زمان سفر باشد اما دوستداران طبیعت بهتر می دانند كه این گونه جاذبه ها در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد. در کنار خودروهای آنتیک، کالسکه های قدیمی از زمان قاجار در این موزه قابل بازدید هستند که میتوانید با آنها عکس یادگاری بگیرید. ” کمال الملک ” نقاش نامی ایران نیز که در این سفر همراه ناصر الدین شاه بوده ، تابلویی از این دهکده ترسیم کرده که در ” کاخ موزه صاحبقرانیه ” موجود است روستای کندلوس در میان دره بسیار زیبایی در رشته کوههای البرز استقرار یافته است و چشم اندازهای بی نظیری دارد .

علاقهمندان به موزه میتوانند از این کاخ معرکه بازدید کنند. موزه میراث روستایی گیلان، اولین موزه میراث روستایی ایران در پارک جنگلی سراوان است که تاریخ، فرهنگ، صنایع دستی، زندگی و سنتهای گیلان را به نمایش میگذارد. استان گیلان یکی از جادوییترین استانهای کشور ایران است و سفر به این استان یکی از تجربیات شیرین هر ایرانی محسوب میشود. شهرستان سوادکوه از سمت شمال به شهرستان سوادکوه شمالی، از سمت جنوب به شهرستان فیروزکوه در استان تهران و شهرستان مهدیشهر در استان سمنان، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه و دهستان چاشم در شهرستان مهدیشهر محدود است. تجربه سفر به جنگل و گشت و گذار در طبیعت یکی از زیبا ترین حس هایی است که هر انسانی باید آن را تجربه کند. این مراسم به این صورت است که نام چند کودک را انتخاب کرده و با قرآن استخاره میکنند نام هر کودک که خوب آمد، داخل یک سینی قرآن، سبزه، شیرینی و آب قرار داده و به کودک میدهند به محض سال تحویل کودک وارد خانه می شود و آب را در گوشه اتاقها میریزد به این صورت سالی پربرکت برای خانواده به ارمغان میآورد. برای اینکه این زیبای سحرانگیز برای حال و آیندگان نیز باقی بماند، باید در حفظ آن کوشا باشیم و به آن آسیب وارد نکنیم.امروزه بهدلیل هجوم گردشگران و مسافران و رعایت نکردن نظافت این دشت، شاهد وجود زباله در گوشه و کنار آن هستیم. چشمهای نیز در این پارک وجود دارد. آب این چشمه بسیار گوارا و خنک است و نوشیدنش خستگی راه را از وجودتان برطرف میکند.

همچنین، در نزدیکی امامزاده عبدالله، چشمه آبگرمی قرار دارد که در گذشته با نام گرماندو شناخته می شد. این دریاچه کوهستانی به علت آب شیرینی که دارد زیستگاه حیوانات، پرندگان و ماهی های متنوعی است و همچنین به دلیل قرارگرفتن در دره چشم اندازهای خارق العاده و شگفت انگیزی دارد که محل مناسبی برای تفریح، کوهنوردی و لذت بردن از آرامش و زیبایی رویایی آن می باشد. غار شیرآباد با دریاچه تماشایی چشمه گل ۳۷.۳ کیلومتر فاصله دارد. این آبشار با شهر گالیکش 16 کیلومتر فاصله دارد و از جمله روستاهای اطراف آن می توان به روستای لوه، روستای کرنگکفتر، صادق آباد، آق قمیش، تنگراه و کندسکو اشاره کرد. • آب موجود در دریاچه سقالکسار تنها از طریق بارش باران و برف و چشمههای اطراف تأمین میشود. به این ترتیب، پروژه سد پاشاکلا با این هدف که با ساخت و بهرهبرداری از آن، آب مورد نیاز ۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستانهای بابل، بابلسر، قائمشهر و جویبار را تأمین نماید، آغاز شد. شما همچنین میتوانید در روزهای شلوغ و تعطیلات ماشین خود را بیرون از سد خاکی در پارکینگ پارک کنید و پیاده وارد محوطه شوید؛ در این صورت نیازی به پرداخت ورودی نیست. البته شما میتوانید پس از بازدید از دریاچه به شهر رشت در فاصله نیم ساعتی برگردید و در هتلهای متعدد این شهر اقامت کنید. پیاده روی کردن در اطراف دریاچه و تماشای زیبایی های اطراف آن نیز لذت خاص خود را دارد. در اطراف دریاچه این فرصت را دارید که از زیباییهای طبیعت لذت ببرید و به عکاسی بپردازید. اگر قصد سفر دارید و میخواهید بدانید سیاهکل کجاست، تا آخر این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه ما باشید تا شما را با این شهر زیبا آشنا کنیم. همچنین اسب سواری و تماشای رقص اسبان محلی در کنار ساحل از دیگر سرگرمی های لذت بخشی است که جنگل گیسوم با ساحل زیبای خود پیشکش شما عزیزان خواهد کرد.

کافه رستوران دریاچه سقالکسار با معماری سنتی، مکانی مناسب برای نوشیدن یک لیوان چای گیلانی یا غذاهای محلی و لذت بردن از منظره زیبای دریاچه و درختان اطراف آن است. یکی دیگر از فعالیتهای محبوب که بههیچوجه نباید از آن غافل شد، عکاسی از دریاچه، انعکاس تصویر درختان در آن و طبیعت سحرانگیز منطقه است. او کارهای زیادی برای این منطقه انجام داد و شما میتوانید در هنگام ورود به دریاچه، تندیس این کشاورز زحمتکش را ببینید. این شهر جاذبه های گردشگری خوبی دارد که ما در این مطلب تلاش کردیم جاهای دیدنی آنرا به شما معرفی کنیم. آب و هوای منطقه آب پری و حوالی آبشار بسیار خنک و مطلوب است که با اتراق در این منطقه علاوه بر بازدید از آبشار و جنگل بکر آن میتوان از هوای بکر و بی نظیر منطقه، نهایت لذت را برد. اگر همسفرانتان دوستان اهل دلی باشند در گوشهای از این طبیعت بکر با نوشیدن استکان چای، میتوانید اوقات خوشی را در این سفر به یادماندنی برای خودتان خلق کنید. برای خلق تجربهای بینظیر از سفر و گردشگری علاءالدین تراول با ارائه صفر تا صد بهترین و کاملترین خدمات گردشگری در کنار شماست. فراموش نکنید هتل های فوق العادهای در نمک آبرود وجود دارند که با ارائه امکانات بینظیر خود، لحظات به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان میآورند. اگر شما هم سودای خلبان شدن دارید، پروازهای فرودگاه تفریحی نمک آبرود را حتما تجربه کنید. زمین پینتبال، موتورهای چهار چرخ، آلاچیق، پارک مخصوص کودکان، سرویس بهداشتی، نیمکت، منقل و جاده جنگلی از دیگر امکانات تفریحی این پارک هستند. جاهای دیدنی رامسر به قدری متنوع هستند که حتی اگر چندین هفته هم در این شهر بمانید باز هم تعدادی از آنها از دستتان در می روند! در مسیر راه بقعه آقا سید شریف که در اطراف شهرستان شفت گیلان قرار دارد، تکه ای از بهشت در قالب دریاچه ای پاک، رخ می نمایاند که دریاچه سقالکسار نام دارد.

سد لار همواره محل تفریح و پیکنیک بسیاری از مردم تهران و اطراف بوده است. مردم این منطقه گوشت تازه را بدون مزهدارکردن کباب میکنند. نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامههای توسعه پنج ساله که ادارات ملزم به تهیه پیشنویس آن هستند باید منطبق بر واقعیت باشد و راهکار اجرایی داشته باشد. شهرک نمک آبرود وسعتی بالغ بر ۶۵۰ هكتار دارد که علاوه بر امكانات گردشگری، بخشی از آن به شهرسازی اختصاص یافته است. سپس سوار تاکسی شده و حدود یک تا دو ساعت بعد به این شهرک تفریحی دوست داشتنی میرسید. از جمله امکانات تفریحی نمک آبرو هستند. نمک آبرود چه امکانات تفریحی دارد؟ اگر به پیاده روی و جنگل نوردی علاقه دارید، پارک جنگلی نمک آبرود یکی از بهترین مقاصد، برای شما خواهد بود. اینجا زندگی با دوری آهسته جریان دارد و وقتی وارد جنگل میشوید آرامش آن شما را میخکوب خواهد کرد. بهسمت چپ بپیچید و وارد روستای سقالکسار شوید. با رفتن به سمت چپ در چهارراه سورک به شرکتی به نام نکا چوب میرسید. در کنار روستای سقالکسار یک سد خاکی به همین نام وجود دارد که دریاچهای بینظیر و بیبدیل را در منطقه جنگلی و در احاطه انبوهی از درختهای سر به آسمان کشیده بلوط پدید آورده است.