مهمترین سوال افرادی که برای اولین بار نام ارز دیجیتال را می شنوند این است که بیت کوین چیست؟ همچنین افرادی که از ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری یا معاملاتی استفاده می کنند، اطلاعات ناقصی درباره فناوری و فناوری به کار رفته در بیت کوین دارند. اگر سوالاتی مانند نحوه کار بیت کوین، نحوه خرید و فروش بیت کوین، نحوه استخراج بیت کوین، تاریخچه قیمت بیت کوین، نحوه کسب درآمد با بیت کوین و غیره وجود دارد، زیرا ما قصد داریم به همه این سوالات پاسخ دهیم و در مورد اولین ارز دیجیتال چیزهای زیادی بگوییم. در تاریخ بشر

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که با نماد BTC یا ₿ شناخته می شود. این ارز دیجیتال توسط هیچ نهاد دولتی تنظیم نمی شود و تنها 21 میلیون واحد از آن وجود دارد. وب سایت رسمی بیت کوین Bitcoin.org است که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 خریداری شد. دولت و یک ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال است که می تواند توسط Manage افراد مختلف در سراسر جهان توزیع شود. افرادی که در شبکه بیت کوین کار می کنند توسط شخص یا سازمان خاصی انتخاب نمی شوند و تصمیم گیری برای کار در این شبکه کاملاً داوطلبانه و اختیاری است.

تعریف بیت کوین به زبان ساده یعنی:

بیت کوین یک ارز دیجیتال و رمزگذاری شده است که به صورت غیر متمرکز عمل می کند و به هیچ نهاد یا دولتی وابسته نیست.

بیت کوین به دلیل نوسانات قیمت و سودهای کلانی که برای سرمایه گذاران اولیه به ارمغان آورد، توجه علاقه مندان بازار مالی را به خود جلب کرده است، اما متأسفانه، دانش ما از این پدیده هنوز محدود است. برای اولین بار در تاریخ بشر، پول بدون حمایت سیاسی و بدون تنظیم توسط نهادهای مالی یا دولتی ایجاد شد.

اگر بخواهیم تعریف فنی تری از بیت کوین ارائه کنیم، باید بگوییم که بیت کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که غیرمتمرکز است و کل تاریخچه آن در زنجیره ای در دفتر کل به نام بلاک چین ذخیره می شود. مهمترین و شگفت انگیزترین ویژگی بیت کوین: بیت کوین را نمی توان سانسور کرد، نمی توان آن را چندین بار خرج کرد و تراکنش های آن را می توان در هر زمان و هر مکان انجام داد.

استفاده از بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین دو ابزار اساسی دارد. استفاده از پول وسیله ای برای انتقال ارزش است تا مردم بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند. استفاده دیگر از ابزارهایی مانند طلا، ذخیره ارزش است. مردم با خرید آن می توانند ارزش دارایی های خود را حفظ کنند و از خود در برابر افزایش قیمت محافظت کنند.

چرا انسان پول خلق کرد؟

پول فیات چیست؟

برای درک بهتر بیت کوین، باید نگاهی کوتاه به تاریخچه این ارز بیندازیم. از زمانی که انسان زندگی اجتماعی خود را آغاز کرد، برای برآوردن نیازهای خود مجبور به تعامل با افراد دیگر بود. مبادله یا مبادله مبادله اولین شکل مبادله ارزش بود.

نبود ابزار واحد برای سنجش ارزش کالاها و خدمات، اتلاف وقت و انرژی از مشکلات سیستم بود، از این رو بشریت برای این مشکل چاره ای اندیشید و مفهوم پول به عنوان واسطه ایجاد شد.

پول باید چیزی باشد که ذخیره و جابجایی آن آسان باشد و به راحتی خراب نشود. انسان پس از انتخاب انواع کالاهایی که این ویژگی ها را نشان می داد، از سکه های فلزی به عنوان پول استفاده کرد. این سکه ها عموما از فلزات کمیاب و گرانبها مانند طلا و نقره انتخاب می شدند. زمان تسلط امپراتوری های بزرگ در جهان و حکومت است. حتی سکه هم مشکلات خود را داشت. به عنوان مثال، خلوص غیر یکنواخت فلزات به کار رفته یا وزن آنها یکی از رایج ترین مشکلات این نوع سکه ها بود.

برای حل این مشکل، خزانه هایی ایجاد کردند تا مردم بتوانند سکه های طلا یا نقره خود را ذخیره کرده و مدرک بگیرند. این مدل را می توان اولین استفاده از پول کاغذی در تاریخ نامید. کم کم دولت های قدرتمند کنترل این گنجینه و انتشار این اسناد کاغذی را به دست گرفتند. در نتیجه وظیفه صدور پول برای ما به دست دولت افتاد. این مشکل دولت ها را مجبور می کند که هر زمان که خواستند بدون وقفه پول چاپ کنند و این امر منجر به تورم و کاهش قدرت خرید مردم می شود. این زمانی بود که بیت کوین وارد زندگی ما شد.

تاریخچه بیت کوین؛ اولین ارز الکترونیکی غیرمتمرکز

در 31 اکتبر 2008، مطابق با 10 نوامبر 2007، مقاله ای با عنوان "بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا" منتشر شد. نام نویسنده این مقاله ساتوشی ناکاموتو بود. هیچ کس نمی داند که آیا این نام نام یک شخص است یا گروهی از دانشمندان این نام را خودشان انتخاب کرده اند. این مقاله که یک کاغذ سفید بیت کوین است، تنها 9 صفحه بود. ایده اصلی این مقاله ارائه یک سیستم پرداخت الکترونیکی مالی شخص به فرد است. این بدان معناست که مردم می توانند بدون نیاز به نهادهای واسطه مانند بانک ها یا دولت ها مبادلات مالی انجام دهند. بنابراین می توان گفت بیت کوین رقیب بانک هاست. مقاله مربوط به وایت پیپر بیت کوین را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

اینجا دوتا مشکل داریم. اولاً مردم چگونه به یکدیگر اعتماد می کنند و ثانیاً چگونه از مفهوم خرج مضاعف جلوگیری می کنید؟ در دوبل خرج کردن که نوعی حمله است، فرد می تواند به همان میزان برای دو نفر ارسال کند و از این روش استفاده کند.

ساتوشی اولین مشکل را از طریق امضای دیجیتال حل کرد. با توضیح اینکه فناوری بلاک چین در مبادلات شبکه بیت کوین استفاده می شود و از توابع رمزنگاری در این فناوری استفاده می شود که برای تغییر و حمله به دستگاه های قدرتمندی (از نظر قدرت محاسباتی) نیاز دارد و به راحتی قابل تغییر است، این کار انجام نمی شود. به وقوع پیوستن. مشکل دوم را حل کردیم.

خالق بیت کوین کیست؟ قیمت ارز دیجیتال بیت ارز

یکی از بحث برانگیزترین موضوعات از زمان معرفی بیت کوین، هویت خالق یا سازندگان این سیستم مالی جدید بوده است. ساتوشی ناکاموتو نام مستعاری است که توسط شخص یا افرادی که بیت کوین را ایجاد کرده اند انتخاب می کنند. ساتوشی ناکاموتو کار بر روی کد شبکه بلاک چین بیت کوین را در سال 2007 آغاز کرد. در 18 آگوست 2008 وب سایت www.Bitcoin.org را خریداری کرد و در نهایت در 31 اکتبر 2008 مقاله ای در مورد بیت کوین منتشر کرد. او هیچ اطلاعاتی در مورد خود در این سایت منتشر نکرد. هر گونه فعالیت و هیچ کس از هویت واقعی او خبر ندارد.

پشتیبانی بیت کوین چیست؟

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

یک ارز فیات (واقعی، دلار، یورو) معمولاً توسط دولت و قدرت اقتصادی آن کشور حمایت می شود. اما بیت کوین به دلیل عدم تمرکز چیست؟ به طور کلی، اولین ارزش ارز دیجیتال معتبر در جهان این است که مردم از فناوری آن استفاده می کنند، آن را می شناسند و از آن برای اهداف مختلف استفاده می کنند. برای درک بهتر این مقاله مثالی می زنیم:

فرض کنید همه مردم دنیا عدس را به عنوان ارز می پذیرند و مثلاً هنگام خرید آن را عوض می کنند. به این ترتیب، در حالی که غواصی ارزشمند می شود، دولت ها غواصی را توزیع یا نظارت نمی کنند و از غواصی حمایت نمی شود. خود عدس ممکن است ارزش زیادی نداشته باشد. اما به دلایلی مردم آن را به عنوان نوعی پول می پذیرند و از آن برای معاملات استفاده می کنند.

البته داستان بیت کوین و بیت کوین به طور اجتناب ناپذیری متفاوت است و دلایل قوی و قانع کننده ای برای افراد برای پذیرش بیت کوین وجود دارد.

دولت ها در حال تصرف بیت کوین هستند

مقررات بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال یکی از بحث برانگیزترین مسائل پیش روی این بخش است. اگر بیت کوین ساختار اقتصادی فعلی را به چالش بکشد، ممکن است سؤالاتی در مورد قانونی بودن بیت کوین، میزان کنترل دولت ها بر این ارز دیجیتال محبوب و اینکه آیا دولت ها می توانند بیت کوین را تنظیم کنند، وجود داشته باشد.

کشورها رویکردهای متفاوتی به این موضوع دارند و هر کدام قوانین خاص خود را برای فعالیت های مرتبط با این حوزه وضع کرده اند. برخی از دولت ها نیز ترجیح داده اند فعلاً در این زمینه قانون گذاری نکنند. این بدان معناست که خرید و فروش بیت کوین در برخی کشورها هنوز تحت هیچ قانون خاصی نیست. فقدان قانون خاصی برای بیت کوین به معنای غیرقانونی بودن آن نیست. شما می توانید آخرین قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال را در این لینک بخوانید. دولت ها فقط می توانند در مورد شرکت ها و صرافی های متمرکز فعال در این کشورها قانون وضع کنند و از طریق صرافی ها بر حساب های افراد نظارت کنند.

بنابراین، دولت را می توان به عنوان رقابتی ترین و دشمن بیت کوین معرفی کرد. زیرا بیت کوین اولین سیستم مالی است که تحت کنترل هیچ شرکتی نیست و هویت کاربران آن ناشناس است. موضوع دوم باعث نگرانی دولت می شود، زیرا می تواند منجر به فرار مالیاتی، پولشویی، استفاده از فعالیت های غیرقانونی مانند توزیع مواد مخدر، اسلحه، قاچاق انسان و غیره شود. البته این موضوع مشکلات جامعه کریپتو و بیت کوین را نیز به همراه دارد.

بلاک چین بیت کوین چیست؟

بلاک چین ابزاری برای ذخیره اطلاعات به صورت متصل و متصل است. این اطلاعات در دفتر کل آن شبکه ذخیره می شود. این کتاب می تواند عمومی باشد و همه به یک اندازه به آن دسترسی دارند. از آنجایی که بیت کوین یک دارایی ارزشمند است و ماهیت آن توسط همه کاربران شبکه قابل کنترل است، باید مکانی برای ذخیره تمامی تراکنش ها داشته باشد. اگر بانک قصد ذخیره بیت کوین را ندارد، تراکنش های آن باید در مکانی امن نگهداری شود. ساتوشی ناکاموتو از فناوری بلاک چین برای ثبت تراکنش های بیت کوین استفاده کرد.

کل شبکه بیت کوین از فناوری بلاک چین استفاده می کند و به آن متکی است. تمام وجوه تایید شده در شبکه بیت کوین در بلاک چین بیت کوین ذخیره می شود. این شبکه توسط بازیکنانی به نام گره ها کنترل می شود. هر گره کامل (بزرگترین گره در شبکه با قدرت کامل) شبکه بیت کوین به طور مستقل دفتر کل بیت کوین را نگهداری می کند. هنگامی که چندین نهاد مستقل یک کپی از بلاک چین را حفظ می کنند، اعتماد به اطلاعات ذخیره شده در این شبکه افزایش می یابد.

بلاک چین بیت کوین چگونه کار می کند؟

اگر شخصی بخواهد در شبکه بیت ارز تراکنش انجام دهد، درخواست تراکنش برای همه اعضای شبکه ارسال می شود. با بررسی تاریخچه، اعضای شبکه متوجه می شوند که آیا سرمایه کافی برای انجام این تراکنش دارید و در نهایت تراکنش شما را معتبر یا نامعتبر ارزیابی می کنند. اگر تراکنش معتبر باشد، منتظر تایید اعضای شبکه است. یکی از اجزای مهم بلاک چین بیت کوین هدر هر بلوک است. این بخش از وبلاگ حاوی اطلاعات مهمی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.