قیمه نثار با مرغ یکی از بهترین طرز تهیه قیمه نثار برای کسانی است که طعم گوشت را دوست ندارند و یا وقت کافی برای تهیه این غذا ندارند. استفاده از گوشت آسان و سریع است و به راحتی می توانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید. قییه نثار در بسیاری از شهرها با مرغ تهیه می شود، اما از آنجایی که این غذا از دستور پخت های اصیل استان قزوین می آید، این غذا را می توان شهر قزوین نیز نامید. اگر می خواهید غذای متفاوتی برای مهمانی درست کنید، قیمه نثار و مرغ را در نظر بگیرید. امروز در روز پارسی طرز تهیه قیمه نثار با مرغ را به شما آموزش می دهیم، با ما همراه باشید.

موادی که برای تهیه اقلام نثار نیاز داریم شامل مرغ است

سینه یا فیله مرغ 2 عدد

2 عدد پیاز

1 قاشق غذاخوری غذا

2 فنجان برنج

زعفران به مقدار تعیین شده

1 چوب دارچین

Raugerškis 2 وعده

بادام، پرتقال و پسته را به اندازه کافی خرد کنید

گلاب 1 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری، زردچوبه لازم است

طرز تهیه قیمه نثار با مرغ خوشمزه

مرحله اول: تهیه مواد

برنج را چند بار بشویید تا تمیز و شفاف شود سپس با کمی نمک آبکشی کنید. سینه مرغ را تمیز کرده و مانند گوشت کباب به صورت مکعبی برش دهید و بشویید، می توانید از فیله مرغ بدون استخوان نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: مواد را تفت دهید

پس از آن پیاز را بشویید و خوب خرد کنید. در تابه ای کمی روغن و زردچوبه بریزید و پیاز را تفت دهید تا نرم و طلایی شود. سپس سینه مرغ برش خورده را اضافه کنید، مرغ را با فلفل سیاه و نمک خوب مزه دار کنید تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله سوم: مرغ را بپزید

رب و کمی زعفران را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس چوب دارچین و 1 فنجان آبجوش را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​بپزید تا مرغ پخته شود و سس داغ شود. در آخر گلاب را اضافه کنید و صبر کنید تا مرغ داغ شود و چوب دارچین را جدا کنید.

مرحله 4: فیلینگ مرغ را آماده کنید

سپس برنج را روی آتش بگذارید تا بجوشد و نرم شود. برش ها را با زرشک بپاشید. پرتقال را حتما 3 بار بجوشانید و قبل از مصرف آب سرد اضافه کنید، این کار تلخی پرتقال را از بین می برد. برش های زرشک را با 2 قاشق غذاخوری شکر و کره تفت دهید تا نرم شوند. بعد از اینکه برنج پخت، مقداری از برنج دم کرده را روی آن بریزید و یک تکه مرغ و کمی برنج به آن اضافه کنید و در آخر روی آن قرار دهید. نوش جان

نکته اصلی این است که ناصار را از مرغ خوشمزه و آسان تهیه کنید

چوب دارچین را نباید با پودر دارچین جایگزین کرد زیرا از تیره شدن رنگ نیساری جلوگیری می کند.

زعفران را به اندازه دلخواه می توانید اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید 1 عدد هل اضافه کنید.

مشاهده ادامه: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-قیمه-نثار-مجلسی/