از آنجایی که هوش تحت تأثیر عواملی مانند وراثت و ژنتیک است، عوامل محیطی تأثیر بسزایی در افزایش هوش کودک دارند. به گفته کارشناسان، هوش کودکان می تواند در سال اول تولد، به ویژه در سنین یک تا دو سالگی افزایش یابد. به طور کلی هوش مالی شبیه هوش منطقی و هوش هیجانی است. در واقع راه های زیادی برای مدیریت انواع مختلف هوش از جمله هوش هیجانی وجود دارد. از سوی دیگر، یکی از عوامل مهم تربیتی در تربیت فرزندان، تقویت هوش مالی آنهاست; بنابراین به عنوان والدین فرزندان باید قوانین لازم برای تقویت هوش مالی کودکان را بدانید. در این مقاله به بررسی 10 راهکار کاربردی برای تقویت هوش مالی کودکان، مزایای تحصیل و سن مناسب برای این منظور می پردازیم.

تقویت هوش مالی کودکان

شاید انشای "علم بهتر است یا ثروت" اولین فرصتی باشد که برخی از کودکان به طور جدی در مورد ارزش واقعی پول فکر کنند یا آن را کشف کنند. به غیر از کودکانی که در کودکی مجبور به کار می شوند، سایر کودکان به ندرت درک درستی از نحوه ایجاد پول و ارزش واقعی آن دارند. او به پدر و مادرش یک دستگاه خودپرداز داد. کارت را وارد می‌کنند و صورتحساب را که بیرون می‌آید می‌گیرند، اما نمی‌دانند که والدینشان قبل از اینکه به صندوق پول برسند یا جلوی عابر بانک بایستند، به موجودی بانک‌شان نگاه کرده‌اند. آیا والدین آنها درآمد و هزینه های خرید را محاسبه می کنند؟

پول، امور مالی و مسائل مالی متعلق به دنیای بزرگسالان است. بچه ها این فرصت را خواهند داشت که در آینده با مشکلات مالی کنار بیایند. هر پدر و مادری، اعم از ثروتمند یا فقیر، می‌خواهد با دخالت در مشکلات مالی، دنیای زیبای کودکی فرزندانش را خراب کند یا آنها را نگران وضعیت مالی خود کند، بنابراین نگران پول و کار و نگران آینده باشد. . اما تقویت و ایجاد انگیزه در هوش مالی کودکان در سنین پایین می تواند کمک شایانی به زندگی آینده آنها کند و آینده شغلی و مالی آنها را به کلی تغییر دهد.

افرادی که در دوران کودکی مفهوم کار و حرفه یا ارزش واقعی پول یا پس‌انداز را یاد نگرفته‌اند، بعداً با یک پیشنهاد مالی وسوسه‌انگیز سرمایه‌گذاری اشتباهی انجام می‌دهند، ولخرجی می‌کنند یا تمام حقوق خود را در همان روزهای اول خرج می‌کنند، همیشه بدهکار. و مدیون دیگران هستند.

بر این اساس تقویت و فعال سازی هوش مالی کودکان شیراحمدی در دوران کودکی بسیار مهم است.

قلک جادویی

هر کودکی در هلند یک قلک دارد. این قلک برای پول باقی مانده از نکات خرید است. با پول به تنهایی نمی توان چیزی خرید. هدف از پر کردن این قلک نشان دادن ارزش پول است. هیچ پولی هدر نمی رود، هر چقدر هم که کم باشد. بچه‌ها یاد می‌گیرند که با یک پنی نمی‌توان چیزی خرید، اما وقتی آنها را جمع می‌کنیم، یک قلک پر از سنت داریم که می‌توان از آن برای خرید چیزها استفاده کرد.

در اکثر کشورهای اروپایی، نمایشگاه های محلی کودکان هر ساله با شهرداری برگزار می شود. کودکان در این بازارها لباس، کتاب یا اسباب بازی ناخواسته می فروشند. روی زمین حصیر پهن می کنند و فقط مادر یا پدر از دور آنها را تماشا می کنند اما در تصمیم گیری های مالی بچه ها دخالت نمی کنند. او فکر می کند پسر فروشنده مجبورش می کند چیزی بخرد. گاهی اوقات فروشنده و مشتری کودک هستند. مذاکره می کنند یا تخفیف رد و بدل می کنند یا در آخر وقت که خسته هستند هر چه دارند می دهند و وسایلشان را جمع می کنند. تقریباً هر کودک اروپایی یا آمریکایی در یک مقطع زمانی لیمو فروخته، به سالمندان کمک کرده یا روزنامه تحویل داده است. دولت و والدین در حال بررسی مشکلات مربوط به کار کودکان هستند.

به فرزندان خود یک خوک جادویی بدهید!

بهتر است از زمانی که فرزندانتان هنوز خیلی کوچک هستند (3 یا 4 ساله) شروع کنید تا تفاوت بین سکه های پول کشور را به آنها آموزش دهید. سپس یک قلک بگیرید و آنها شروع به جمع آوری پول خرد یا سکه یا حتی پول کاغذی می کنند. قلک اساسا مکانی امن برای نگهداری پول است و همچنین به بچه ها احساس کسب درآمد می دهد که شروعی عالی است. اگر می توانید از قلک شیشه ای یا شفاف با فضای داخلی شفاف استفاده کنید، حتی بهتر است. چنین قلک هایی باعث می شود بچه ها احساس بهتری داشته باشند و صدای پول را بشنوند و ببینند که چگونه به راحتی جمع می شود.

حالا که بچه شروع به پس انداز کرده است، بهتر است اجازه دهید با این پول هر کاری که دوست دارد انجام دهد، بله، این کار باید در دو حالت انجام شود، اول زمانی که قلک کاملا پر نشده است و دوم زمانی که قلک او پر است. چیزی است. پر از پول

به آنها می آموزد که با اندک پس انداز فقط می توانند چیزهای کوچک و کم ارزش خرید کنند، در حالی که یک بانک قرمز پر از پول می تواند برخی چیزها را بخرد تا همیشه ارزش پس انداز را بدانند.

لزوم آموزش مهارت های هوش مالی به کودکان

بد نیست والدین برای آینده فرزندان خود پس انداز کنند، اما افزایش دانش فرزندان مهم است. با توجه به رشد اقتصاد در ایران، بهترین راه برای حمایت از کودکان، تمرکز بر خود کودک و ارتقای مهارت های عملی و عملی اوست تا بتواند در آینده در زمینه مالی به خوبی عمل کند. مطمئناً نداشتن این مهارت در آینده او را با مشکلات مالی و همچنین مشکلات روحی و خانوادگی مواجه خواهد کرد.

بزرگان اقتصادی از کودکی کار می کنند و این باعث می شود که از نظر اقتصادی سواد داشته باشند و هوش مالی آنها را افزایش دهد. والدین با توجه به شکل گیری شخصیت، ذهنیت، نگرش و سبک زندگی از دوران کودکی، لزوم آموزش مالی صحیح و سوق دادن فرزندان به سمت ارزش آفرینی و کارآفرینی، باید اقداماتی را انجام دهند تا مهارت های مدیریت مالی از دوران کودکی در کودکان درونی شود. . و تبدیل به عادت آنها شود.

سواد مالی کودکان را جدی بگیرید!

افرادی که برای تقویت هوش مالی در دوران کودکی آموزش می بینند، حتی در عمل، در آینده افراد موفق تری در زمینه مالی خواهند بود. در واقع، هر حادثه کوچکی می تواند به والدین در مورد مسائل مالی آموزش دهد. به عنوان مثال در هنگام خرید از آنها بخواهید که قیمت کالا را از فروشنده بپرسند یا هزینه کالای خریداری شده را به خود فروشنده پرداخت کنند و غیره.

نتیجه: انجام چنین کارهای کوچک و اضافی می تواند به تقویت ذهن بچه ها و رشد هوش مالی کمک کند، بنابراین فرزندان خود را با مسائل مالی آشنا کنید تا در آینده به کسب درآمد کمک کنند.

چرا تقویت هوش مالی کودکان مهم است؟

در واقع تشویق به کلاس هوش مالی کودکان زهرا شیراحمدی یکی از اصول اصلی نحوه تربیت آنها به عنوان افراد موفق در آینده است، زیرا با استفاده از این روش، کودکان اهمیت و نقش پول را در زندگی روزمره درک می کنند و می توانند به خوبی پول خود را مدیریت کنند. . . و خانواده نیز باید کاری انجام دهند.

به عبارت دیگر با تقویت دانش مالی کودکان می توان میزان درآمد، درآمد قابل تصرف و پس انداز را دانست و بودجه خود را بر اساس آن مدیریت کرد. در این شرایط بچه ها دوباره به فکر خرید محصولات غیر ضروری می افتند. علاوه بر این، چنین کودکانی در آینده از خرج کردن پول برای برخی چیزهای کم ارزش خودداری خواهند کرد.