سبک موسیقی در واقع ویژگی های یک قطعه موسیقی، واژه های زمان، منطقه یا منطقه مبدأ، مددکاری اجتماعی، نحوه اجرای قطعه و نوع ابزار به کار رفته در قطعه است. در عوض، توصیف فرم قطعات موسیقی را ژانر، ژانر و سبک می نامند. به عبارت دیگر سبک موسیقی مبتنی بر فرهنگ، هنر و واقعیت های منطقه است و برای بیان عقاید، افکار و حتی اعتراضات به کار می رود.

امروزه سبک‌های مختلفی در سرتاسر جهان وجود دارد و اساس طبقه‌بندی این سبک‌ها بر اساس دوره‌ای است که در آن ظهور کردند، چه کسی آنها را ایجاد کرد، چرا و چگونه ظاهر شدند:

هنر موسیقی است

موسیقی سنتی و محلی

موسیقی پاپ

موسیقی مذهبی

همه نوع موسیقی

از جمله مهم ترین سبک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سبک موسیقی کلاسیک

سبک موسیقی کلاسیک یکی از قدیمی ترین سبک هاست و به عنوان پایه و اساس تمامی سبک هایی شناخته می شود که در نقاط مختلف جهان گسترش یافت و برای اولین بار در آمریکا و اروپا رواج یافت. این سبک از حالت های متضاد بسیاری تشکیل شده است و شامل مجموعه بزرگی از سبک های مرتبط با یکدیگر است. بداهه نوازی در این سبک موسیقی محدود است و معمولا نت های خاصی دارد. موسیقی کلاسیک شامل چهار دوره است: باروک، کلاسیک، رمانتیک و کلاسیک مدرن. استفاده از انواع سازهای زهی، چوبی و بادی در این سبک رایج است.

بتهوون، شوپن و موتسارت از هنرمندان مشهور این سبک هستند.

سبک موسیقی راک

یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی است که طرفداران زیادی دارد. این سبک بر ضربات تاکید زیادی دارد. سبک راک نوعی سبک پاپ است که از راک اند رول می آید. یکی از مشهورترین خواننده های این سبک راک الویس پریسلی است که در واقع سلطان سبک راک است. در این سبک ابتدا سازهای بادی مانند ساکسیفون رایج بود اما بعدها با پیدایش سبک های فرعی راک از سازهایی مانند پیانو، باس، گیتار الکتریک، کیبورد و درام بیشتر استفاده شد.

سبک موسیقی باروک

سبک باروک وقار اشراف را نشان می دهد و معنای تحت اللفظی آن هوشمندانه ساخته شده است. تفاوت آن با آثار موسیقایی دوره رنسانس، تاکید بر ضرب است. در این سبک اغلب از سازهای بادی استفاده می شود. مشهورترین آهنگسازان این سبک جورج فردریک هندل و یوهان سباستین باخ هستند.

سبک جاز

سبک جاز در میان سیاه پوستان آفریقایی تبار در نیواورلئان در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 در ایالات متحده توسعه یافت و در واقع اولین سبک اصلی بود که در ایالات متحده رایج شد. از ویژگی های این سبک می توان به استراحت، پرسش و پاسخ، بداهه نوازی، ریتم سوئینگ، ضربات چندگانه و استفاده از عناصر موسیقی غربی اشاره کرد. علاوه بر این، ایجاد آهنگ های جاز به دلیل پیچیدگی و ماهیت هارمونیک آن نیازمند دانش و مهارت بالایی است. مایلز دیویس، جلی رول مورتون و کلمن هاوکینگ از جمله هنرمندان مشهور این سبک هستند. ساکسیفون و ترومپت از سازهای اصلی این سبک هستند اما از ترومبون، پیانو، گیتار، باس و درام نیز در این سبک استفاده می شود.

به سبک موسیقی پاپ

این روش محبوب و محبوب بسیاری از افراد است. پاپ سبکی است که شامل بسیاری از سبک های موسیقی مانند راک، هیپ هاپ و غیره می شود و این باعث می شود همه کاره باشد. آهنگ هایی که به این صورت ساخته می شوند ساده و هماهنگ، پیچیده و تا حدی نسبت به زمان هستند و طولانی و مکرر نیستند. از هنرمندان مشهور این سبک می توان به کریس دی برگ، استینگ، ترنت رنزور، التون جان و دنی الفمن اشاره کرد. انواع پیانو، گیتار، ساکسیفون، فلوت از سازهای این سبک هستند و از وسایل الکترونیکی برای تقویت و ایجاد جلوه های پیچیده استفاده می شود.

سبک یک آهنگ کوچک

این سبک زمانی ایجاد شد که نوازنده تصمیم گرفت به جای شکل پیچیده از یک شکل ساده استفاده کند، در واقع این سبک پیچیدگی خاصی ندارد و هارمونی ساده ای دارد. در این سبک از تعداد نت ها و فواصل کاسته شده و نبض یکنواختی دارد. همچنین در این سبک به ثابت نگه داشتن ریتم، آکورد و ملودی اهمیت زیادی داده می شود. از هنرمندان مشهور این سبک می توان به لامونته یانگ، لوئیس آندرسن، تری ریلی، کارل گویوارتز، استیو رایش، گاوین بریرز و فیلیپ گلس اشاره کرد.

سبک موسیقی بلوز

این سبک در قرن نوزدهم آغاز شد و در جنوب آمریکا رایج بود. همچنین در بخش های غربی قاره آفریقا و برای برگزاری مراسم مذهبی سیاه پوستان محبوب بود. این سبک که ریتم ها را با جاز و راک اند رول ترکیب می کند، دارای تنظیم آهنگ پرسش و پاسخ، آکوردهای خاص، خطوط باس و فرم ها و محتوای ساده است. این سبک بیشترین تأثیر را بر روی سبک های رایج امروزی در اروپا و آمریکا داشته است. یکی از مشهورترین هنرمندان این سبک

بی بی کینگ، بیگ بیل برنزی، استیو ری، ویلیام کریستوفر هندی، بسی اسمیت، چارلی پاتون، لید بلی، لونی جانسون، رابرت و تامی جانسون فقط چند مورد را نام برد. یکی از سازهای مهم او گیتار، پیانو، درام و ساکسیفون است.

سبک ریتم اند بلوز

ریتم اند بلوز یا R&B موسیقی مورد علاقه سیاه پوستان و یکی از سبک های غنی آمریکا و آفریقا است. این سبک جز یا بلوز نیست، اما سبک تر از سبک های قبلی نواخته می شود. خواننده های این سبک صدای خوبی دارند و در آهنگ های این سبک از آواز و کر استفاده می کنند. همچنین ریتم ها و نت های موسیقی تکرار می شوند.

از هنرمندان مشهور این سبک می توان به استیوی واندر، رابرت لروی جانسون و ری چارلز اشاره کرد.

گیتار، ساکسیفون، باس، پیانو و درام از جمله سازهای مهم این سبک هستند. https://viola-music.com

سبک کشور

این سبک بیشتر در میان جمعیت جنوبی ایالات متحده، به ویژه سفیدپوستان رایج بود. در این سبک آهنگ ها معنایی شاد و عاشقانه دارند و در عین حال بیانگر سنت، فرهنگ، قومیت و احساسات عاطفی هستند. اشعار او نیز بسیار شبیه به سبک بلوز است. سبک کانتری سنتی و سبک کانتری ملی دو سبک اصلی آن هستند. مشهورترین هنرمندان این سبک جانی کش و ویلی نلسون هستند.

از سازهای مهم این سبک می توان به گیتار، بانجو، کمانچه، ماندولین و پیانو اشاره کرد.

سبک موسیقی الکترونیک

این سبک موسیقی بیشتر در آمریکا رایج بود و اولین بار بود که از سازهای الکترونیکی برای ساخت موسیقی استفاده شد. موسیقی الکترونیک موسیقی است که شامل پردازش الکترونیکی مانند ضبط صدا و ویرایش نوار است و در واقع تلفیقی از فناوری مدرن و خلاقیت است که هرگز در موسیقی آکوستیک دیده نشده است. در این سبک صدا هارمونیک های یکسان و بهتری دارد. مهمترین ژانرهای الکترونیکی عبارتند از: موسیقی خنک، الکترونیک، موسیقی محیطی، موسیقی صنعتی، موسیقی رقص الکترونیک و فلکس. از دفت پانک و اپکس توئین می توان به عنوان هنرمندان مشهور این سبک نام برد.

سبک موسیقی اپرا

اپرا یکی از ژانرهای کلاسیک مبتنی بر موسیقی و نمایش است که از سه بخش مقدمه یا پیش‌گفتار، آریا و خلاصه‌نویسی تشکیل شده است. اپرا در واقع ترکیبی از موسیقی، شعر، دکوراسیون، بازیگری، اجرا، بازیگری، خوانندگی، صحنه نگاری، کارگردانی و بسیاری از هنرهای دیگر در یک فرم هنری است.

از هنرمندان این سبک می توان به Jacopo Peri و Claudio Monteverdi اشاره کرد.

سبک امپرسیونیسم

این یک سبک مدرن مبتنی بر زیبایی و کمال است. در قرن نوزدهم، موسیقی امپرسیونیستی سرآغاز حرکتی به سمت سوبژکتیویسم بود که تجربه ذهنی را اساس همه قوانین خود قرار داد. هر چه بیشتر در این سبک پیش برویم به سمت هنر انتزاعی و غیرواقعی می رویم. این سبک برای اولین بار در آثار کلود دبوسی ظاهر شد. در این سبک هنرمند از عینیت فاصله گرفته و با خلاقیت و ذهنیت به خلق آثار می پردازد.

سبک رپ

در طول دهه 60، سیاهپوستان آمریکایی از این سبک برای بیان اعتراض خود استفاده می کردند که موسیقی پراگرسیو زیادی دارد و در واقع موسیقی از این کلمه اغلب برای بیان مشکلات اجتماعی و اعتراض به صورت واضح و فراگیر استفاده می شود. آواز خواندن

نوعی هیپ هاپ

یکی از سبک های جدید موسیقی با ریشه آمریکایی است که ترکیبی از صدا و اسکرچ است.

این آواز به صورت زنده و طنز همراه با رپ اجرا می شود. در واقع قطعات موسیقی به صورت بیتی ساخته می شوند که توسط دی جی ها پخش می شود و خواننده دارند.